Home » » BOOSTER Spiritual

BOOSTER Spiritual

Written By BAGUS herwindro on Jun 25, 2008 | June 25, 2008

Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang sukanya selalu mengeluh, memelas, mengiba dan seakan tidak terima bila ada orang lain yang kisah hidupnya lebih menyedihkan dari pada dia ? Atau mungkin itu diri kita sendiri ?
Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang dengan bangga selalu menceritakan gaya hidupnya dan kelebihan-kelebihan materi yang dia miliki ? Atau mungkin itu diri kita sendiri ?
Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang dengan bangga menceritakan maksiat-maksiat yang telah dilakukannya ? Atau mungkin itu diri kita sendiri ?
Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang nyata-nyata senang melihat orang lain susah dan susah melihat orang lain senang ? Atau mungkin itu diri kita sendiri ?
Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang menyemangati atau bahkan menyeponsori keburukan Anda ? Atau mungkin itu diri kita sendiri ?

Atau....

Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang dapat membangkitkan semangat spiritual Anda ?
Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang tulus mengajak Anda ke jalan keridhoan tuhan ?
Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang jika Anda berdekatan dengannya tiba-tiba saja keruwetan hati Anda seakan-akan sirna ?
Pernahkah Anda menemui seseorang atau mempunyai teman yang jika Anda berdekatan dengannya tiba-tiba saja hati Anda berdzikir dengan sendirinya ?

Pilihan ada pada Anda ...

Jangan berkawan dengan orang yang keadaannya tidak membangkitkan semangatmu dan pembicaraannya tidak membimbingmu ke jalan Allah. Boleh jadi engkau berbuat buruk tetapi tampak olehmu sebagai kebaikan, lantaran engkau berkawan dengan orang yang tingkah lakunya lebih buruk darimu”. (al-Hikam, Ibnu ‘Athâillâh As-Sakandarî)
Share this article :
Comments
2 Comments

2 komentar:

  1. maap belum minta ijin,,, tp tulisan ini juga dari sebuah milis..
    saya share di blog,, karna memang tulisan anda bermakna bgt,, & kali ajah menjadi inspirasi utk temen2 yg mengunjungi blog saya..

    ReplyDelete
  2. kadang orang itu tidak merasa dengan dirinya sendiri atau bahka menilai kebenaran dari diri sendiri"jangan jangan ujian"

    ReplyDelete








IG
@bagusherwindro

Facebook
https://web.facebook.com/masden.bagus

Fanspage
https://web.facebook.com/BAGUSherwindro

Telegram
@BAGUSherwindro

TelegramChannel
@denBAGUSotre

Path
https://path.com/id/bagusherwindro

bca
No. 389 0454 088
a/n. R Bagus Herwindro SE

mandiri
No. 142 000 4584 099
a/n. R Bagus Herwindro SE

Follow by Email

 
Support : den BAGUS | BAGUS Otre | BAGUS Waelah
Copyright © 2013. den Bagus - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger